Wooky.mzf a komprimace souborů

Když jsem měl připojený CH376 chtěl jsem si zkušebně načíst nějakou hru. Napadla mě můj oblíbený Wooky, ale ouha jak spustit dvojdílnou gamesu z nestandardního zařízení. Hledal a našel jsem na netu jednodílnou verzi, kde se část souboru nahraje i do vram, ale i zde byla grafika nějakým způsobem poškozena. Nemožnost spustit si bezchybného Wookyho ve mě vrtala tak dlouho až jsem se rozhodl pro komprimaci hlavního bloku a spojení s blokem zaváděcím. Nastalo další pátrání po vhodném komprimačním nastroji. Několik jsem jich našel a jako nejvhodnější jsem vybral projekt ZX7.

Dosovským prográmkem jsem zapakoval hlavní blok. Pomocí emulátoru jsem spustil zavaděč wookyho a vycucunul jsem ze snapu CGRAM a obsah VRAM. Všechno jsem to poskládal do bloku za sebou. Přidal jsem rozpakovací podprogram a několik LDIR a bylo hotovo. Výsledná délka 28k je myslím celkem slušná.

A tady je kompletní (snad i bezchybný) jednodílný WOOKY.

1 komentář u „Wooky.mzf a komprimace souborů“

  1. Ahoj Davide, mozna by stacilo pouzit Sharpacky program s nazvem UPRAVA2 – jedna se o utilitu od J.O. + jeste kohosi a umi to vyhledat a aplikovat optimalni metodu komprese, pricemz se vybira z nekolika moznosti. Na realnem Sharpu to bezi docela dlouho, ale v amulaci se zrychlenym CPU je optimalizace hotova za chvilku :)
    Akorat v tom oroginalnim zavadeci, ktery to pak vyrobi maji tusim chybku – ocekavaji, ze se Sharp vzdy nachazi v „tovarnim“ nastaveni, ktere stavu po resetu MZ-800 a nacteni programu z CMT.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

seventy three + = seventy seven

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>